Achter de waarheid komen.
Is wat iemand zegt wel wat hij écht bedoeld?...
Voelen we ons bedrogen als iemand er bewust voor kiest om de ander te misleiden, zonder dat diegene dat weet? En wat gebeurd er als we tijdens het gesprek zelf het bedrog kunnen herkennen?
Ongemerkt dit leugentje waarnemen, geeft in het gesprek waardevolle informatie. In een verkoopgesprek wordt geregeld om de hete brei heen gepraat. We willen van nature als we een band opbouwen of al een relatie hebben met de klant, een conflict vermijden. Om die reden zal de klant niet gelijk "nee" zeggen tegen een voorstel of een uitwerking. Hoewel hij/zij mondeling positieve signalen uitzendt, zal hij/zij via zijn lichaam verweer tonen.
Wie deze signalen snel kunt lezen, kan het verkoopproces bijsturen, versterken en heeft door lichaamstaal goed waar te nemen meer invloed op het verdere verloop.
In de filmpjes legt NonVerbaaltje het bedrog bloot om zo de misleiding te kunnen doorgronden.